Jak by měl vypadat správný podzimní jídelníček?

podzimní jídelníček
podzimní jídelníček

S příchodem podzimu je potřeba maličko změnit jídelníček. Nechejte si poradit, jak ho upravit tak, abychom během chladných měsíců neztratili na vitalitě, ale ani nepřibrali.

Zahřívat se!

Podzim značí ochlazení počasí. Je proto důležité tělo prohřívat zevnitř. Jak toho docílit? Je potřeba zařadit do našeho jídelníčku ingredience, které se o to postarají: koření jako zázvor či kurkuma, polévky a teplé snídaně.

Ovoce – ano či ne?

Většina lidí se domnívá, že ovoce je zdravé. Ano, má v sobě dostatek vitamínů a k tomu skvěle chutná a kolikrát nás i zasytí jako kterákoli jiná svačina, ovšem s příchodem zimy bychom konzumaci ovoce měli omezit. Ovoce totiž obsahuje vysoké množství cukru, což nás může přivést k nabírání nadbytečných kil, kterých bychom se v zimě hůře zbavovali. Navíc s konzumací cukru mohou nastat komplikace spojené s nadbytkem cukru v krvi, což pro naše tělo určitě není zdravé.

Vařte ze zeleniny

Na podzim se sklízí nejvíce zeleniny. Sympatickou podzimní zeleninou je například dýně, kterou do své sezónní nabídky řadí mnoho restaurací. Vyzkoušejte některou z jejich dýňových pochoutek, určitě nebudete litovat. Taková dýňová polévka vás ne jen zasytí, ale i příjemně zahřeje!

Do jídelníčku se vám hodí brokolice, cuketa, květák, brambor, kukuřice nebo červená řepa. Snažte se je do svého jídelníčku zařadit co nejvíce. Můžete také péct slané koláče, receptů na takovéto pochutiny je plný internet!

K zelenině se nejlépe hodí maso, na podzim hlavně to hovězí, které je v létě pro naše tělo moc těžké. Hodí se také vařit pokrmy z luštěnin, ty totiž obsahují potřebnou dávku bílkovin, kterou naše tělo vyžaduje.