Zdravé stravování nemusí být nepříjemné odříkání

Zdravé stravování
Zdravé stravování

Zdravé stravování je v současné době módní záležitost, ve skutečném životě jej opravdu praktikuje pouhý zlomek lidí. Málo z nich také skutečně ví, jak má doopravdy zdravé stravování vlastně vypadat. Zdravá či racionální strava vám může přinést mnoho positiv. Upraví se vám váha, zlepší zdraví, budete mít ze sebe mnohem lepší pocit a upraví se vám chuť. Zdravá strava je zaměřena také na regulaci váhy, ale jejím prvotním účelem není pouze rychlé hubnutí. Smyslem zdravého životního stylu a zdravého stravování je zejména udržování stabilní váhy, ale i dodání vyvážené nutriční výživy našemu tělu. V případě nutnosti je takto možné i pozvolné a trvalé hubnutí. Dochází i k eliminování zdravotních rizik, které vyplývají z nevhodné moderní stravy, polotovarů, fast foofů a nevhodných stravovacích návyků.

Zdravé stravování je životní styl

Jde o životní styl s cílem dosažení pevnějšího zdraví, vitality, fyzické i psychické kondice a vyrovnanosti. Pomocí konzumace chutných a kvalitních potravin, vyrovnaného příjmu vyvážených živin s dostatkem minerálů, vitaminů a optimálních návyků uděláte maximum pro své zdraví. Pokud jste se tedy konečně rozhodli stravovat zdravě, ať už za účelem hubnutí, nebo zlepšení vitality, zapomeňte hned na začátku na drastické omezování a rychlé úbytky váhy. Rozumný, zdravý a také udržitelný úbytek bez jojo efektu se pokládá asi 0,5 – 1 Kg týdně, v součtu do 4 kg za měsíc. Jinak si koledujete o pěkný průšvih.

Zamezte jojo efektu a následnému zpomalení metabolismu

Kromě jojo efektu se zaměřte na to, aby ztracenou hmotu netvořila z většiny jen voda a svalová hmota, kterou pak horkotěžko budete znovu nahánět cvičením znovu, zvlášť po 40. letech a v pozdějším věku. Hubněte skutečně tuk. Udržte svůj metabolismus v chodu, takže dodržujte pravidelný příjem stravy v menších dávkách, ale raději poměrně často. Nestravujte se nepravidelně. Nejlépe alespoň 5 krát denně a aktivní sportovci asi 6 až 8 krát. Zařaďte ale mnohem menší porce a pravidelností zamezte vzniku pocitů hladu. Váš metabolismus bude neustále nastartovaný. Rozestupy mezi jídly mají být 2 až 4 hodiny.