Gastro, móda nebo bydlení? Díky franchisingu můžete podnikat v čemkoliv

Gastro, móda nebo bydlení? Díky franchisingu můžete podnikat v čemkoliv
Gastro, móda nebo bydlení? Díky franchisingu můžete podnikat v čemkoliv

Franšízové podnikání je s námi posledních několik let a za ty roky se stalo doslova hitem. Důvod je prostý – je to vstupenka do už rozjetého vlaku, o tom není pochyb ani sporu. Nemusíte čelit začátečnickým nástrahám nýbrž stačí, když si vyberete z franšízového konceptu ten, který s vámi nejvíce rezonuje. Franšíza je totiž podnikatelská příležitost, která přesně těmi začátky v minulosti již prošla. A vy tak můžete stavět na stabilnějších základech.

Otevřené jsou všechny obory

Ptáte se, v jakém konkrétním oboru máte začít v současné době podnikat? Ano, online se nabízí jako první, ale nemusí to tak být. Vyhrát můžete i v řadě jiných oborů, stačí mít oči otevřené a vycítit, která franšíza je pro vás tou pravou a jedinou. 

Při výběru franšízy se nenechte unést jménem daného konceptu. Nejmenované řetězce s rychlým občerstvením možná svádí, ale ve výsledku to znamená, že budete muset udržet onu stanovenou laťku hodně vysoko, abyste dokázali uspět. 

V případě, že chcete podnikat v gastronomii, pak jsou fastfoodové řetězce samozřejmě žádoucí. V jiném případě se uchylte k tomu, co dokážete na vyšší úroveň povznést. 

Co je to „vaše”?

Jelikož je franšízové podnikání takovou pomyslnou vstupenkou do už rozjetého vlaku, máme tendenci brát přesně ten projekt, který se nám jeví jako nejvíce ziskový. Jenže ve skutečnosti musíme jít do oboru, který je nám nějakým způsobem blízký a ve kterém dokážeme udělat zásadní kroky. Učit se něčemu novému nebo udržovat na stanovené laťce něco, čemu nerozumíme a co nedokážeme posunout, je chybné a v takovém případě bychom i s tím nejlépe postaveným byznysem bohužel zkrachovali. 

Naštěstí se franchising dnes týká prakticky všech odvětví čili podnikat díky němu můžete prakticky v čemkoliv. Půjdete cestou módy, nebo se dáte směrem bydlení?

Hana Sportová
Autor: Hana Sportová 370 článků
Jmenuji se Hana Sportová a jsem šéfredaktorkou magazínu Mluvime.cz, mám na starosti obsahovou strategii, koordinaci redaktorů a tvorbu obsahu.