Jak se vyvarovat nejčastějším chybám v PPC kampaních

Nejčastější chyby v PPC kampaních
Nejčastější chyby v PPC kampaních

Toužíte po znásobení svého příjmu, respektive zisku z vašich reklam? PPC reklama patří k nejatraktivnějším možnostem, jak tohoto cíle dosáhnout. Jsou poměrně levné, dobře ovladatelné a přizpůsobitelné našim požadavkům a představám. Nelze se tedy divit tomu, že je stále více využívají prakticky všichni ti, kdo působí v online světě, respektive podnikají zde. Aby byla reklama opravdu efektivní a přinášela kýžené ovoce, měli bychom se vyvarovat nejčastějším chybám, které se s nimi pojí.

Je to jen o první pozici

Od pradávna koluje mezi PPC specialisty jedna fáma, a sice že první pozice je nejvíce klíčová a že bychom měli vynaložit maximální úsilí k tomu, abychom přesně první pozici ve vyhledávání obsáhli. Ve skutečnosti tento cíl vyžaduje zbytečně mnoho času a zbytečně mnoho peněz, které se mohou využít někde trochu jinde, aniž by se snižovala pravděpodobnost kýženého efektu.

Soustředit bychom se při sestavování PPC reklam měli spíše na návratnost, nikoliv na první pozici. I druhé nebo třetí místo nám totiž může zajistit návrat vkladu a také jeho mnohonásobné navýšení.

Bez rozšíření reklam

V současné době je možné si s PPC reklamami hezky hrát. Můžete využít mnoho aspektů k tomu, abyste zvýšili zapojení a míru prokliků ze strany uživatelů a rozšíření reklam je jedním z nich. Proto pokud jste zatím nepoužívali rozšíření reklam ve svých PPC kampaních, dělali jste velkou chybu a pravděpodobně se také ochuzovali o možné zisky, ze kterých jste se mohli radovat a těšit.

Rozšíření dnes vypadá různě a je pouze na vás, jaké bude ve vašem případě dávat největší smysl. Spadá sem například rozšíření o odkazy na podstránky, rozšíření o volání nebo o ceny.

I negace bojuje

Do PPC reklam už dávno nepatří jenom pozitivní klíčová slova. Ve světě internetu se hraje také na ta negativní, která mohou mít stejně dobrý efekt jako ta pozitivní slovní spojení. Pamatujte na to, že existují i slova, na která svou reklamu jistě zobrazovat nechcete. A tím tedy můžete strouhnout pravděpodobnost toho, že byste byli doporučováni i těm, na které reálně necílíte.

Hana Sportová
Autor: Hana Sportová 381 článků
Jmenuji se Hana Sportová a jsem šéfredaktorkou magazínu Mluvime.cz, mám na starosti obsahovou strategii, koordinaci redaktorů a tvorbu obsahu.