Je ovoce dietní? 

Je ovoce dietní?
Je ovoce dietní?

Je ovoce dietní? Nebo je jen zdravé? Ovoce je automaticky považováno a zařazováno do zdravého životního stylu a správně, protože obsahuje důležité vitamíny a minerály, bez kterých by naše nefungovalo správně, obsahuje ovšem také sacharidy, konkrétně rychlé cukry, které mají i v dietě své místo, není však dobré to s ovocem s vyšším obsahem cukrů přehánět. V dnešním článku se podíváme, jaké ovoce zařadit bez výčitek, jaké ovoce zařadit, ale v omezeném množství a v neposlední řadě si zodpovíme otázku, kdy jíst ovoce. 

Co patří mezi dietní ovoce? 

Dietní ovoce není přesný název, ale pojmenovala jsem ji tak, protože toto ovoce obsahuje zanedbatelné množství kalorií a tím i cukrů a nemusíte příliš řešit přijímané množství. I toto ovoce je nabité živinami, minerály a vitamíny, proto jej rozhodně zařazujte do svých jídelníčků. O jaké ovoce se jedná? 

  • Lesní plody – borůvky, jahody, maliny, ostružiny, lesní jahody 
  • Citrusy – grep, pomeranč (citrusy mají lehce vyšší obsah sacharidů, pořád však patří do méně kalorických druhů) 
  • Meloun 

Toto ovoce můžete jíst bez výčitek a skvěle ochutí Vaše sladké pokrmy. Taková ovesná kaše doplněná o čerstvé maliny a jahody rázem získá daleko lepší a výraznější chuť. V letních dnech meloun perfektně osvěží a oddálí pocit hladu. A grep, díky své hořké chuti, Vám zažene chuť na sladké. 

Ovoce s vyšším množstvím cukrů 

Nyní se podíváme na ovoce, které obsahuje už vyšší procento sacharidů (jednoduchých). Toto ovoce není nutné vynechávat ani v dietách, je však důležité jej započítávat do svého kalorického příjmu. Takový jeden banán obsahuje okolo 20 gramů sacharidů, a to už dělá rozdíl. O jaké ovoce se jedná? 

  • Banán 
  • Jablko, hruška 
  • Broskev, nektarinka, švestka, meruňka 
  • Hroznové víno 
  • Ananas 
  • Kiwi, mango 

A jak načasovat příjem ovoce během dne? 

Naše tělo nezná hodiny, proto mylná informace, že ovoce lze konzumovat pouze do dvanácté hodiny odpolední a poté se už ukládají kalorie a cukry do tuků, je opravdu mylná. Ovoce je vhodné zařadit zejména před nebo po zvýšené fyzické aktivitě, kdy tělo nejlépe využije získané cukry. Proto se jeví jako vhodná varianta časovat ovoce po tréninku či jakékoli sportovní aktivitě, ale také ráno před prací (pokud nemáte sedavé zaměstnání). Ovoce se nemusíte bát ani ve večerních hodinách.