Proč jíst kávová zrna?

Proč jíst kávová zrna?
Proč jíst kávová zrna?

Na kávě je závislý nejeden člověk. Lidé mají kávu zafixovanou jako zdroj rychlé energie, ovšem na jejích pomíjivých účincích se stávají opravdu závislými. A to káva není ani extrémně zdravá, naopak dokáže lidské tělo dehydratovat. Možná právě proto se odborníci shodují na tom, že je daleko lepší jíst kávová zrna než pít klasicky uvařenou kávu. Právě konzumace kávových zrn sníží riziko vzniku cukrovky druhého typu, také sníží riziko onemocnění jater, což je často důsledek klasického pití kávy.  

Pokud hovoříme o kávových zrnech, hovoříme o semenech plodu, který je velice podobný třešním. Kávová zrna rostou na kávovníku. Než se z nich upraží káva, musí se pořádně usušit. I když drtivá většina lidí zná kávová zrna jenom proto, že se z nich praží káva, stále se rozrůstající skupina ví, že je lze konzumovat jen tak – je to totiž výživnější a lepší. Podle všeho se má kofein i živiny dostat do krve rychleji než při pití kávy.  

Konzumujte už upražená zrnka 

Chcete vyzkoušet kouzlo kávových zrn? Pak se raději zaměřte na konzumaci těch usušených a upražených zrnek. Syrová zrnka jsou zelená a nejsou příliš dobrá, mají spíše dřevnatou chuť a jsou velmi tvrdé. Upražená kávová zrnka jsou už o něco měkčí. Ovšem zkuste oboje, každému člověku sedne jiné zrnko, na obou není nic špatného.  

Při konzumaci kávových zrn si však dejte pozor na to, abyste konzumovali maximálně třiatřicet zrnek denně. To je doporučená denní dávka kofeinu, větší množství je zdraví škodlivé.  

Proč jíst kávová zrna 

Nabízí se otázka, proč vůbec kávová zrna jíst, co umí, jak působí na lidský organismus. V první řadě jsou kávová zrna zdrojem kofeinu a dále také zdrojem antioxidantů. Zhruba osm kávových zrnek poskytuje tělu to samé jako klasický šálek kávy.  

Kávová zrna navíc mají takzvané fenolické látky, největší zastoupení má chlorogenová kyselina, která může snížit riziko vzniku diabetu druhého stupně. Také působí proti rakovině nebo zánětům.