Jak nejčastěji chybujeme při reklamacích a proč nám reklamace neuznávají

Jak nejčastěji chybujeme při reklamacích a proč nám reklamace neuznávají
Jak nejčastěji chybujeme při reklamacích a proč nám reklamace neuznávají

Po vánočních svátcích se mnoho lidí rozeběhlo do obchodů, protože chtěli své dárky vrátit. Mnohé e-shopy nabízely vrácení zboží i do několika měsíců, neplatila pro ně lhůta třiceti dnů. Lidé toho tak využili a snažili se vrátit vše, s čím se blízcí zrovna netrefili do vkusu. Bohužel si řada zákazníků nepřichystala veškeré potřebné dokumenty, bez kterých reklamace nemohla být uznána. Mezi nejčastější chyby patřila například chybějící papírová účtenka 

Je logické, že pakliže nemáte účtenku, nemůžete danou věc vrátit. Přesto se však řada lidí rozeběhla do obchodů se zbožím, které papírovou účtenku postrádalo. A pak se divili, proč jim reklamace uznána nebyla. Pojďme si zmínit další chyby, kterých se zpravidla při reklamacích dopouštíme a kvůli kterým nám reklamace prodejci neuznávají.  

Reklamujeme v jiné prodejně 

I když dnes mnozí prodejci umožňují reklamovat zboží v jakékoliv prodejně po celé republice, najdou se výjimky, které umožňují provést reklamaci jenom na prodejně, ve které jste zboží koupili. Nelze tedy “pendlovat” mezi městy, nebo dokonce kraji.  

Důvodem toho, že nelze reklamovat v jiné prodejně než v té, ve které bylo zboží zakoupeno, je předně to, že pro prodejce je mnohdy velmi těžké zorientovat se v tom, kdo zboží prodal. Proto si mnohé firmy ještě uzurpují právo na to, aby mohli provést reklamaci jen v místě prodeje.  

Zboží je z druhé ruky 

V současné době je velkým hitem kupovat zboží z druhé ruky. Lidé nakupují od těch, kteří už zboží nechtějí a kteří nemohou zboží vrátit do prodejny, protože ho například jednou či dvakrát použili. Jenže v kupujících zůstává pocit, že dané zboží mohou reklamovat, jako by se nechumelilo. Jenže tak to není.  

I když dá ke zboží prodejce paragon s tím, že platí roční záruka, prodejce není povinen druhému vlastníkovi vyhovět při reklamaci, jelikož spolu nemají uzavřený žádný právní vztah. Práva z vadného plnění jsou totiž vázána jenom k tomu, s kým se smluvní vztah uzavře. 

Hana Sportová
Autor: Hana Sportová 383 článků
Jmenuji se Hana Sportová a jsem šéfredaktorkou magazínu Mluvime.cz, mám na starosti obsahovou strategii, koordinaci redaktorů a tvorbu obsahu.