Jak to chodí v Londýně

Dovolená v Londýně
Dovolená v Londýně

Londýn se dnes řadí k těm nejnavštěvovanějším místům na světě. I když se Česko potýká se zaměstnaneckou krizí a nabízí se zde skutečně dech beroucí platy, většina lidí stále utíká právě do Londýna, kde si mohou vydělat mnohem více peněz. Londýn se však neřadí jen k městům, kde si poměrně slušně vyděláte, ale také se jedná o jedno z nejdražších měst na světě. Nejdražší ze všeho je zde ubytování. Pokud tedy nemáte přítele, který zde bydlí a který by vás u sebe nechal žít, nejezděte sem, protože vše, co byste si vydělali, byste dali jen za bydlení a na jídlo či zpáteční letenku by vám najednou nezbylo. To však není jediné doporučení či rada, kterou vám poskytneme.

Jak jsme zmínili, Londýn je sice nejnavštěvovanější město na světě, ale také je poměrně drahé. Z počátku vás může překvapit nejen cena jízdného, ale také cena ubytování. Zatímco ubytování jsme si vyjasnili, o dopravě jsme zatím nemluvili.

Jak je to s dopravou v Londýně

S dopravou v Londýně se to má tak – jezdí se zde především metrem nebo taxíky, metro je však plné linek, v nichž se stěží zprvu orientujete. Po pár přešlapech se však zorientujete a už pro vás metro nebude takovým oříškem. Doporučuje se zde koupit si Oyster Card, na kterou se dobíjí potřebné množství peněz, které projíždíte. Pokud se vám však Oyster Card kupovat nechce, stačí, když budete používat svou bezkontaktní kartu, z níž se částka za cestování městskou hromadnou dopravou odečítá vždy po půlnoci.

Jak je to se vstupy v Londýně

Pokud byste se rozhodli zavítat do nějakých institucí, možná vás zajímá, jak je to se vstupy a vstupenkami. Do muzeí, která spadají do majetku státu je vstup zcela zdarma. To však nelze říct o zoologických zahradách nebo o podobných místech. Do jiných zábavných parků nebo atrakcí se doporučuje vstupné platit přes internet, protože vyjde o několik procent výhodněji.

Hana Sportová
Autor: Hana Sportová 385 článků
Jmenuji se Hana Sportová a jsem šéfredaktorkou magazínu Mluvime.cz, mám na starosti obsahovou strategii, koordinaci redaktorů a tvorbu obsahu.