Firemní zkušenosti se podílí na budování vaší značky

Firemní zkušenosti se podílí na budování vaší značky
Firemní zkušenosti se podílí na budování vaší značky

Budování úspěšné značky má řadu podmínek a pravidel. Jedním z nejdůležitějších klíčů k úspěchu je pozitivní pohled veřejnosti. Úspěšná firma nezanedbává ani hodnocení firem od vlastních zaměstnanců a jejich firemní zkušenosti.

Jak pracovat s recenzemi

Základním hodnotícím prvkem jsou dnes recenze. Je naivní si myslet, že tento nástroj je všemocný a zajistí kompletní přehled o všech silných i slabých stránkách. Může však mnohé napovědět. Správně využitá recenze je mocný nástroj, který vhodně doplní ostatní informační kanály. 

Kladné recenze vzbuzují zájem klientů a pomáhají vytvářet pravidelné zákazníky. Záporné recenze pomáhají identifikovat nedostatky a zlepšit nabízené služby. Součástí hodnocení mohou být i webové stránky či odkazy hodnotitelů. Často se nevyužívají či v některých případech přímo zakazují, ale je důležité si uvědomit, že i tyto odkazy s sebou nesou důležité informace o tom, které produkty či služby zákazníci chtějí. 

Kladné recenze zlepšují pozici ve vyhledávačích 

Recenze jsou důležité i pro pozici v internetových vyhledávačích. Kladně hodnocené stránky jsou řazeny výše, takže se snadněji dostanou do zorného pole klientů. Potenciální zájemci navíc věnují značnou pozornost i hodnocení. Kladné hodnocení proto pomáhá dvakrát. Zaujme pozornost a zlepší pozici ve vyhledávači. 

Recenze píší také zaměstnanci

Stále větší oblibu získávají zaměstnanecké portály, kde zaměstnanci hodnotí zaměstnavatele. Především v oborech, kde je nouze o pracovní sílu a velká konkurence, může být dobrý vztah se zaměstnanci klíčový. Pozitivní recenze vzbudí zájem a přilákají více potenciálních zájemců. 

Hodnocení zaměstnanců je důležitým prvkem také při odhalování chyb. Řada pracovníků se bojí případných následků a není ochotna říci objektivní názor přímo vedení. Při anonymním internetovém hodnocení nejsou obavy tak velké a recenze mohou být až překvapivě objektivní.

Hana Sportová
Autor: Hana Sportová 381 článků
Jmenuji se Hana Sportová a jsem šéfredaktorkou magazínu Mluvime.cz, mám na starosti obsahovou strategii, koordinaci redaktorů a tvorbu obsahu.