Základy zdravého jídelníčku. Jak správně jíst, když chceme zhubnout

Základy zdravého jídelníčku. Jak správně jíst, když chceme zhubnout
Základy zdravého jídelníčku. Jak správně jíst, když chceme zhubnout

Přejít na zdravé stravování je cílem nejednoho člověka. Důvod je prostý – touha po pevnějším zdraví, vidina štíhlé figury nebo kupříkladu jen snaha získat si srdce druhé polovičky. Ve všech případech nám právě jídlo může markantně pomoct. Vyplatí se však vědět, jaké jsou základy zdravého jídelníčku. A to zejména pro případ, že neoslovíte výživového poradce nebo jiného odborníka.  

Našimi základy zdravého jídelníčku se zaměříme převážně na ženy, které ve stanovování svého jídelníčku nejčastěji chybují. Čím konkrétně se mají řídit? 

Zakysané mléčné výrobky jsou povoleny, ryby také 

Nedílnou součástí každodenního jídelníčku by měly být zakysané mléčné výrobky. Důvodem jejich konzumace je především obrovské množství vitaminu D, zejména pokud mluvíme o polotučných alternativách. 

Samozřejmě nezapomínejme ani na ryby. Odborníci se shodují na tom, že mají být součástí našeho jídelníčku alespoň dvakrát do týdne. Pokud je z nějakého důvodu pozříti nemůžete, vyplatí se je konzumovat alespoň v podobě rybího tuku.  

Přílohy jen v malých porcích 

Obiloviny nejsou na zdravém jídelníčku vítané. Proto výrobky z nich pocházející omezte raději na minimum. Sem spadá většina příloh, a to konkrétně brambory, luštěniny nebo rýže.  

Pokud se je rozhodnete zkombinovat s masem, dejte si pozor na potraviny se skrytými tuky. I když se tuky pyšní vysokým energetickým obsahem, nejsou zrovna nejvhodnější (hlavně ve větší míře). Proto si dejte pozor na jemné a trvanlivé pečivo, chipsy či čokoládové výrobky, kde se škodlivých tuků nachází poměrně hodně. 

Pozor na velké množství soli 

Zpozornit byste měli také před potravinami s větším množstvím soli. Pečivo, chipsy nebo solené ořechy nejsou trefou do černého, stejně tak uzeniny nebo výrazně slané sýry.